Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu. AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ OD 1. 7. 2023

Anotace:
Cílové skupiny získají informace o nových právních předpisech v oblasti vedení spisové služby, tvorbě a obsahu spisových řádů a skartačních plánů, jakož si i prohloubí organizační a pracovní návyky související se správným administrativním chodem organizace - tedy s přijímáním, evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů podle příslušných zákonů, vyhlášek a metodických pokynů příslušných ministerstev.

Popis kurzu:
1. Základní charakteristika zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších platných předpisů. Rozbor prováděcích vyhlášek č. 645/2004 Sb. a č. 259/2012 Sb., ve znění pozdějších změn ve vyhláškách č. 283/2014 Sb. a č. 111/2019 Sb.

2. Spisová služba, její smysl a poslání, předmět spisové služby;

3. Spisový řád jako vnitřní směrnice organizace, jeho tvorba a používání.

4. Organizace práce s dokumenty ve veřejné správě: příjem, třídění, označování a evidence dokumentů; oběh, vyřizování, podepisování a odesílání dokumentů; podací deník; elektronické systémy spisové služby; práce s elektronickými dokumenty, jejich evidence, vyřizování, uchovávání; jednoznačný identifikátor, metadata apod.

5. Ukládání a vyřazování dokumentů: Funkce, způsoby a organizace ukládání a vyřazování dokumentů ve veřejné správě jak listinných, tak i digitálních. Spisový a skartační plán, jeho tvorba a použití. Příruční registratura. Spisovna, kritéria pro vytvoření a provozování spisovny. Elektronická spisovna – součást systému ESSL. Archivní kniha. Vyřazování dokumentů – skartační řízení listinných dokumentů; – elektronická skartace.

6. Skartační řízení – skartační návrh, skartační seznamy; – skartační protokol, předávání dokumentů do archivů; - správná likvidace dokumentů typu „S“. Elektronická skartace – vytváření sip balíčků; – předávání dokumentů do Národního digitálního archivu.

7. Spisová rozluka.

8. Vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Nabyté znalosti a dovednosti:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit, jak správně vést archivnictví a spisovou službu v souladu s platným zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcími vyhláškami.

Archivnictví a spisová služba – hlavní změny podle novely zákona, vyhlášky a národního standardu. AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ OD 1. 7. 2023
23.5.2024
Olomouc
Prezenční
objednat Cena
Na dotaz

Máte otázky ke kurzu? Pošlete zprávu pořadateli.

Abychom Vám mohli službu poskytnout, potřebujeme Váš SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Uděluji JCMM, z. s. p. o., sídlo Česká 166/11, 602 00 Brno, IČO: 750 64 707 (JCMM) souhlas se zpracováním svých osobních a citlivých údajů, které jsem uvedl/a v tomto formuláři, a údajů, které JCMM poskytnu při kariérovém poradenství realizovaném JCMM.

S mými osobními a citlivými údaji může JCMM nakládat způsobem a v největším rozsahu stanoveném v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále v obecném nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, a to za účelem mé účasti na aktivitách JCMM.

JCMM moje osobní a citlivé údaje neposkytne bez mého souhlasu třetím osobám s výjimkou kontrolních a nadřízených orgánů. Svůj souhlas uděluji JCMM na dobu neurčitou.

Beru na vědomí, že podle obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů mám právo:

  • vzít souhlas kdykoliv zpět,
  • požadovat po JCMM informaci, jaké moje osobní údaje zpracovává, žádat si kopii těchto údajů,
  • vyžádat si u JCMM přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po JCMM výmaz těchto osobních údajů
  • na přenositelnost údajů,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo se obrátit na soud.

Nevybrali jste si?

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Administrativní pracovník/Asistentka

Zákon o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb. v souvislostech …
Na semináři se budou probírat změny, které nastanou v činnosti silničních správních úřadů od 1. 1. 2024 v důsledku nové úpravy stavebního práva, ale i změny (novinky) další.
12.11.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
Asistent/ka - rekvalifikační kurz s profesní zkouškou NSK v 9…
Kurz je určen pro ty: kteří si chtějí prohloubit znalosti v oblasti administrativy, komunikace, společenského chování a legislativy související s prací asistenta/asistentky, a kteří chtějí znát náplň práce asistenta/ky, kteří jsou registrováni na…
28.9.2024 - 30.11.2024
Orange Academy s.r.o.
DPH u obcí, měst, statutárních měst, hl. města Prahy, krajů i…
1. Aktuální informace z oblasti DPH, přijaté změny ZDPH pro r. 2024. 2. Změny DPH v r. 2024 z „konsolidačního“ balíčku: změny sazeb daně, postup při změně sazby daně dle ZDPH, vyúčtování elektřiny, plynu, vody, změny ve výpočtu daně, snížená sazba…
3.12.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Kurzy účetnictví

Účetnictví (podvojné) - rekvalifikační kurz s profesní zkouškou…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po dlouhodobé přestávce. Všem, kteří chtějí získat…
5.10.2024 - 7.12.2024
Orange Academy s.r.o.
Pokladna - vedení pokladní hotovosti a cenin, EET
Cílem semináře je vykazovat hotovost a ceniny bez schodků a přebytků. Seminář je určen všem, kteří pracují s hotovostí a ceninami. Obsah semináře: Vybraná ustanovení vztahující se k vedení pokladní hotovosti a cenin. Sestavení vnitřní…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
ÚČETNICTVÍ (PODVOJNÉ) - rekvalifikační kurz ve 27 městech po…
Pro koho je kurz určen: Pro začátečníky, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo zvýšit svoji kvalifikaci. Zájemcům, kteří se chtějí zdokonalit nebo zopakovat účetnictví po dlouhodobé přestávce. …
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Legislativa a zákony

Kontrola použití dotací ze strany poskytovatelů - obcí a měst
Úvod – právní rámec následné veřejnosprávní kontroly příjemce dotace 1. Podmínky pro čerpání dotace (od žádosti o dotaci ke smlouvě o jejím poskytnutí) - požadavky žadatele - záměry poskytovatele - výsledné podmínky pro použití dotace. 2. Průběh…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Insolvenční řízení v praxi II
Popis kurzu Každý rok soudy evidují cca 35 až 37 tis. insolvenčních návrhů; podstatnou část představují insolvenční návrhy spojené s návrhy na povolení oddlužení (32 až 35 tis návrhů ročně). Aktuální právní úprava v zák. č. 182/2006 Sb.,…
Na dotaz
Diecézní charita Brno
Opravy pozemních komunikací
Pozemní komunikace majetkovým zařazením náleží min. pod čtyři různé subjekty, co se týče výstavby a oprav. Ministerstvo dopravy, ŘSD – dálnice, silnice I třídy. Kraje, krajské úřady, silnice II, III třídy. Místní komunikace, obce MK I, II, III, IV…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Mzdové účetnictví

Účetnictví (akreditováno MŠMT) - odpolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+1 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY A VYUŽITÍM PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si chtějí svoje znalosti oživit po dlouhé…
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY A VYUŽITÍM PC -…
Pro koho je kurz určen: Začátečníkům, kteří se chtějí uplatnit na trhu práce nebo získat dovednosti v oblasti mzdového účetnictví a základů personalistiky. Zájemcům, kteří si chtějí svoje znalosti oživit po dlouhé…
Na dotaz
Orange Academy s.r.o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Ostatní

Zákon o kontrole a zákon o finanční kontrole ve vzájemné vazbě
Program semináře: 1) Systém finanční kontroly 2) Vybraná ustanovení zákona o finanční kontrole 3) Procesní pravidla pro výkon veřejnosprávní kontroly dle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) 4) Výklad zásadních ustanovení zákona o…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách (včetně účtování…
Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků (účtáren) nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Individualizované předškolní vzdělávání – možnost plánování a…
Seminář je zaměřen na rozvoj kompetencí ředitelek a učitelek MŠ, vztahujících se k pochopení a uplatňování přístupů při vzdělávacích činnostech směřujících k individuálnímu rozvoji osobnosti dítěte. Obsahem jednotlivých částí semináře jsou: …
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Personalista

PERSONÁLNÍ AKADEMIE (pouze nástavbový modul)
Pojďte s námi profesně růst a staňte se součástí našeho nového kurzu nazvaného Personální akademie, který umožňuje nejen získat mnoho nových poznatků z pracovněprávní a personální praxe, ale případným zájemcům umožňuje složit zkoušku pro profesní…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Letní škola zákoníku práce - 2denní
Cílem semináře je seznámení účastníků se základními pracovněprávními instituty, se kterými se lze v praxi nejčastěji setkat a bez kterých se neobejde žádný zaměstnanec HR. Škola je zaměřena na zaškolení začínajících personalistů, zaměstnanců HR,…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.
Jak na problémové zaměstnance?
Nejeden zaměstnavatel či personalista řeší v praxi problémy související s problémovými zaměstnanci. Cílem semináře je seznámit zaměstnance na pozici personalistů a mzdových účetních s jejich klíčovými povinnostmi podle zákoníku práce a tipy do praxe…
Na dotaz
TSM, spol. s r. o.

Prohlédněte si další kurzy v podkategorii Administrativa, management a finance » Základy podnikání

Jak správně a efektivně doručovat
Význam a účel doručování ve správním procesu. Úprava doručování v zákoně č. 500/2004 Sb., správní řád. Společná ustanovení k doručování. Doručování: - fyzickým osobám, - právnickým osobám. Doručování stejnopisu a elektronického dokumentu, datové…
21.5.2024
Ludmila Novotná, vzdělávací agentura,…
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ
Popis kurzu: Absolvent školení získá ucelený přehled znalostí potřebých pro začátek podnikání. Osnova kurzu: Marketing a prodej Právní formy podnikání Obchodní zákoník Zákoník práce Daňová problematika Účetnictví Personalistika Sociální a zdravotní…
Na dotaz
Ivo Vítkovič
Účetnictví (akreditováno MŠMT) - odpolední
Rekvalifikační kurz účetnictví je určen nejen začátečníkům, ale také mírně pokročilým studujícím. Studující budou seznámeni s postupem účtování v běžném roce a také s problematkou závěrkových a uzávěrkových prací. Studující obdrží kvalitní…
Na dotaz (+1 další)
ProFi Job Consulting, s.r.o.